07 august 2006

Klar for kurs!


Trodde jeg var alt for seint ute - fristen var i dag - men sannelig ikke om jeg fikk plass på Nidaros sitt kurs i konkurranse-LP, med svenske Niina Svartberg som instruktør!
Hadde i utgangspunktet sett for meg at det kanskje var en ledig plass kun som observatør, men Molly får også være med... :-D

Kurset er helgen 2. og 3. september - og kvelden før har Niina et foredrag i Trondheim om konkurransepsykologi. Har tenkt meg dit også, bedre føre var etc. (jeg blir jo svett og skjelven bare jeg skal trave et par runder med hunden i utstillingsringen...)

Holder på å lese boka "Med sikte på 10:an", som hun har skrevet sammen med ektemannen Kenth (begge er svært meritterte LP-utøvere) .
Tilsynelatende ei veldig bra bok som baserer seg utelukkende på positiv trening. De bruker mye av klikkerfilosofien, men er ikke like "militante" - blant annet er de ikke hellig overbevist om at baklengskjeding er det aller beste alltid. Gleder meg uansett vilt og hemningsløst, blir spennende.

Mer om boka og andre ting kan du lese på Svartbergs Hundkunnskap

Ingen kommentarer: