19 februar 2007

Formen tilbake!

Så viste det seg heldigvis at den lunkne LP-formen under løpetida ser ut til å være et blaff :)

Etter et opphold på et par uker pga sprengkulda, trente vi ei lengre økt oppe på fotballbanen (som nå lignet mer en skøytebane). Og det var en helt annen Molly nå gitt. På grunn av underlaget prøvde vi ikke "fartsøvelser" som innkalling, men jobbet særlig mye med fri ved foten - som jeg var noe deprimert over i forrige innlegg. I dag var den helt strålende! Passe intensitet, full fokus, riktig posisjon og våken ved vendinger og fartsforandringer. Terpet også masse på små vendinger, ett-to skritt i alle retninger osv, og hun hang som limt ved foten. Så utrolig fornøyd med henne!
I tillegg ble det noen rep. på stå under marsj, og den sitter brukbart. Utfordringen ser jeg blir å holde ståen til jeg ber henne sitte. Hun deiser lett ned i utgangsstilling så snart jeg stiller meg på sida. Men nå som jeg er fornøyd med delmomentene, har jeg tenkt å gå planmessing fram med baklengskjeding. Håper det kan hjelpe.
Dekk fra holdt er jo ganske safe, men fortsatt er det dette med at hun juksedekker. Må trene dekk en del separat framover.

I morgen er det trening med prikkefolket - så får vi se om hun er like flink med forstyrrelser. Er optimist, det virker på et vis som hun i større og større grad tar et forstyrrende miljø som et slags signal på å være fokusert. Tiden vil vise. Går treningen bra framover de neste ukene, vurderer jeg å melde meg på LP-stevne på Skjetlein 6. mai. Det blir i så fall debuten. Må telle litt på knappene og vurdere om vi klarer å presse inn tilstrekkelig konkurranselik trening før den tid - men det virker som et fint stevne å debutere på. Ikke alt for kaotisk og masete.

Molly har ellers blitt fryktelig voksen og oppmerksom generelt etter at løpetida sluttet. Forrige uke, på tur med de andre dalmatinerne, syntes hun det var minst like stas å dilte i beina mine og gå fot i stedet for å herje - så NOE har definitiv skjedd. Jeg lyver jo dersom jeg sier noe annet enn at det er deilig. Molly har jo herjet for et helt liv fram til nå, så hun tar nok ikke skade av å bli litt roligere :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Vegard og Molly.
Endelig litt liv i bloggen deres, dere er jo kjempeflinke. Dette er så morsomt å lese om. Skulle så gjerne sett dere i aksjon. Og at Molly er så flink er jo bare din egen fortjeneste. Lykke til videre å stå på.
Hils til Luna hvis dere treffer dem da.
Mange hilsner fra Kirsten